dissabte, 31 de gener del 2015

Les famílies de 2n de l'escola Floresta participen en un taller de construcció de jocs i joguines

L'activitat, a l'aula de 2n A, escola Floresta
S'han realitzat dues sessions del taller de "Construcció de jocs i joguines amb materials reciclats" a les aules de segon de Primària de l'escola Floresta, els divendres 30 de gener i 6 de febrer.

La tallerista que ha dirigit les sessions és la Sara Agustí, de Marinva.

L'activitat ha comptat amb la participació d'una vuitantena de persones entre alumnes, pares i mares.

A cada sessió s'han construït dues joguines: una titella amb un mitjó vell i un avió amb retalls de cartró.

L'activitat a l'aula de 2n B, escola Floresta

Accedeix a les imatges de 2n A
Accedeix a les imatges de 2n B


dijous, 29 de gener del 2015

Famílies de l'Institut Les Termes i La Immaculada, participen en un taller sobre l'acompanyament dels fills a l'adolescència

Taller "Acompanyament als nostres fills/es" a l'INS Les Termes
El dilluns 26 de gener es va iniciar un taller adreçat als pares i mares amb fills a l'adolescència sobre l'acompanyament en la presa de decisions.

L'activitat continua els propers 2 i 9 de febrer, de 7 a 9 del vespre i és a càrrec de Laura Fontana, orientadora d'Eines SCCL.

El taller que es porta a terme a l'Institut Les Termes, forma part del Programa Tàndem Família-Escola i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

S'ha organitzat conjuntament amb la direcció de l'Institut Les Termes, l'AMPA i el propi Ajuntament i s'hi han apuntat 17 progenitors vinculats al centre i a l'escola La Immaculada.

L’objectiu principal d’aquest taller és ajudar a pares i mares a poder acompanyar als seus fills i filles, alumnat de l'ESO, en la pressa de decisions sobre la seva vida professional i laboral. La primera sessió s'ha orientat  a aprofundir en el coneixement dels adolescents, el seu procés de maduració, el desenvolupament de la seva identitat, etc. A la segona sessió s'observa i analitza el clima familiar i com els adults acompanyem el procés en el que els adolescents estan immersos.

Finalment, a la tercera sessió, es tracta com acompanyar, a partir de tot allò abordat a les sessions anteriors, als nostres fills adolescents en la pressa de decisions.

Veure més imatges del taller.

dimecres, 28 de gener del 2015

Infants i progenitors de l'escola Joaquim Blume participen al taller de psicmotricitat "Anima't i juga amb ells"

Taller "Anima't i juga amb ells",
escola Joaquim Blume
Durant els dies 26 de gener, 2 i 9 de febrer, s'han trobat al gimnàs de l'escola Joaquim Blume, 14 famílies per portar a terme el taller "Anima't i juga amb ells", a càrrec de dues psicomotricistes de l'empresa Kairós.

L'activitat s'ha adreçat a les famílies amb alumnes d'educació infantil i ha tingut molt bona acollida. Totes les sessions han constat d'una estona de joc creatiu, on s'han relacionat els infants amb els seus pares i mares, per acabar amb una estona de joc representatiu i diàleg amb els adults.

L'experiència ha resultat molt positiva i enriquidora tant pels infants com pels seus progenitors.

Accedeix a més imatges del taller!!!


dimarts, 27 de gener del 2015

Xerrada-taller a l'escola Roureda adreçada a pares i alumnes de sisè sobre "El pas de primària a secundària"

Xerrada-taller "I ara l'ESO què?" a l'escola Roureda
La direcció de l'escola i els responsables de l'AMPA van plantejar a l'Ajuntament, la necessitat d'una xerrada-taller adreçada a les famílies del cicle superior de primària, on participessin alhora els alumnes i els seus progenitors, per tal d'abordar conjuntament el pas de primària a secundària. 

Durant l'activitat, la Núria Ribera, formadora de la FAPAC, va desgranar com aquest canvi tant delicat a la vida dels nostres fills i filles coincideix, a més, en que es troben en edat preadolescent. 

Quan les famílies centren la seva atenció en fer un bon acompanyament als seus fills i filles les possibilitats d’èxit augmenten exponencialment. 

Els alumnes i els seus progenitors van treballar a fons els desitjos, les pors, i la necessitat de conèixer d'aquest proper canvi amb profunditat.

L'activitat es va realitzar el dia 26 de gener, a l'escola Roureda, prèvia inscripció. Hi van participar 21 famílies.

Accedir a més imatges de l'activitat

dilluns, 26 de gener del 2015

Trobada familiar LECXIT "Elixirs emocionals" a la Biblioteca del Nord i a la Biblioteca del Sud

Sessió de formació del voluntariat LECXIT, Biblioteca del Nord
El dissabte 24 de gener al matí, es va portar a terme simultàniament a la Biblioteca del Nord i a la Biblioteca del Sud, la primera sessió de formació contínua adreçada al voluntariat del Programa LECXIT i la primera Trobada familiar "Elixirs emocionals", adreçada als infants i als seus familiars, acompanyats pels voluntaris del Programa.

Les sessions a la Biblioteca del Nord, les ha dirigit la Laia Galindo, mentre que la dinamització de les sessions a la Biblioteca del Sud han estat a càrrec de la Montse López, ambdues expertes en lectura, infants i biblioteques, vinculades al Programa LECXIT i col·laboradores de la Fundació Jaume Bofill.

Trobada familiar "Elixirs emocionals, Biblioteca del Sud
A la Biblioteca del Nord la sessió de formació va comptar amb una dotzena de voluntaris que han compartit experiències, noves idees i recursos davant el repte de compartir cada setmana, les sessions de lectura amb els infants. Com motivar-los, com afavorir la seva concentració i autoestima, la millora de la pronúncia, la comprensió lectora, entre d'altres. La sessió "Elixirs emocionals" ha aplegat 8 famílies i els voluntaris del Programa, que han compartit una dinamització lectora, a l'entorn de les emocions. Els  infants de quart i cinquè de primària participants, són alumnes de les escoles Calvet d'Estrella i Floresta.

Pel que fa a la Biblioteca del Sud, s'ha iniciat la matinal amb la sessió de formació dels voluntaris que ha comptat amb 11 participants. La sessió, com la del Nord, ha servit per posar en comú idees i estratègies sobre les sessions de lectura que es fan cada setmana a la Biblioteca del Sud. En aquestes sessions els voluntaris ajuden els infants en la seva comprensió lectora i contribueixen al seu èxit escolar. La sessió "Elixirs emocionals" ha comptat amb 10 infants acompanyats dels seus familiars i dels voluntaris del Programa. Els alumnes, majoritàriament de quart de primària, provenen de les escoles La Romànica i Espronceda. 

Han estat sessions molt profitoses pel voluntariat i divertides per les famílies, on grans i petits han disfrutat de valent a l'entorn dels llibres d'emocions.

Accedeix a les imatges de les sessions a la Biblioteca del Sud.
Consulta les fotografies de les sessions a la Biblioteca del Nord.


diumenge, 25 de gener del 2015

Una desena de pares i mares de l'escola Teresa Claramunt realitzen el taller de contes de la Rosa Fité

"Curset per exlicar contes", escola Teresa Claramunt
Durant els dies 23, 30 de gener i 6 de febrer, s'han portat a terme a la biblioteca de l'escola Teresa Claramunt, les sessions del "Curset per explicar contes" a càrrec de la Rosa Fité. 

Aquesta activitat ha ajudat als progenitors a perdre la por i a poder explicar alguna història que atrapi l’atenció dels infants i els faci volar la imaginació. 

Durant les sessions s'ha treballat amb les famílies quin és el millor moment per explicar un conte, què llegir i com fer-ho, com fer més fàcil l'hora del conte i com aprofitar les cançons de tota la vida perquè formin part de la nostra quotidianitat.

Al llarg d'aquesta edició s'ha creat molta complicitat entre la desena de pares i mares participants i la formadora. S'ho han passat d'allò més bé i han après com representar o construir personatges emprant materials que tots tenim a casa, i a perdre la por a l'hora d'interpretar-los.

Accediu a més imatges del curset.

dissabte, 24 de gener del 2015

Les famílies de P4 de l'escola Joanot Alisanda visiten l'Observatori Astronòmic de Sabadell

Visita a l'Observatori Astronòmic, famílies de P4,
escola Joanot Alisanda
L'alumnat de P4 de l'escola Joanot Alisanda va visitar amb les seves famílies l'Observatori Astrononòmic de Sabadell, el divendres 23 de gener amb l'objectiu de veure La LLuna. Els infants i els seus pares van iniciar l'activitat a 2/4 de 6 de la tarda que es va allargar un parell d'hores.

La visita ha tingut molt bona acollida per part de les famílies i ha comptat amb la participació de 53 persones entre alumnes, famílies i membres de l'AMPA. 

La conducció ha estat a càrrec dels monitors de l'Agrupació Astronòmica de Sabadell i ha consitit en:
  • Explicació a nivell molt bàsic del Sol, la Lluna i la Terra. 
  • Visita d'un observatori astronòmic modern i explicació de com és un gran telescopi
  • Observació a través del telescopi de La Lluna
  • Col·loqui on els alumnes han preguntat tots els dubtes
L'activitat ha estat molt divertida tant pels pares com pels infants!!!

divendres, 23 de gener del 2015

Interessant xerrada sobre intel·ligència emocional, adreçada als pares i mares de l'escola Floresta

Imatge del cartell, extreta d'Internet
Des del Programa Tàdem Família-Escola s'ha realitzat una xerrada sobre inteli·ligència emocional, el passat divendres 23 de gener, a les 3 de la tarda.

L'activitat pensada conjuntament des de la direcció de l'escola, els responsables de l'AMPA i el propi Ajuntament, s'ha adreçat als pares i les mares de l'escola Floresta. L'ha portat a terme Núria Ribera, psicòloga, professora de la Universitat de Barcelona i formadora de FAPAC.

Que la vida ens vagi bé s’explica en un alt percentatge per la intel·ligència emocional.

Xerrada "Intel·ligència emocional", escola Floresta
Aquesta és educable i millorable i les famílies podem fer-hi molt per incidir-hi i augmentar-la, doncs a més educació emocional, més protegits estaran els nostres fills i filles davant les situacions de risc, milloren les relacions a casa i a l’escola i augmenta el rendiment escolar.

L’objectiu principal de la xerrada ha estat la de conscienciar de la importància i la necessitat d’educar emocionalment els nostres fills i filles i generar estratègies per ajudar-los a desenvolupar les seves competències emocionals.

La sessió ha comptat amb una trentena de participants que l'han valorat molt útil i enriquidora.

Accedeix a més imatges de l'activitat.

dimecres, 21 de gener del 2015

Trobada familiar LECXIT, a les escoles Alcalde Marcet i Agnès Armengol

Imatge del cartell de la sessió "Elixirs emocionals"
Hi ha vegades que ningú no ens fa cas, dies que ens llevem amb ganes d’abraçades i petons, setmanes que caminem preocupats, moments en què voldríem desaparèixer sota terra i tornar-nos invisibles, estacions que ens fan posar de bon humor...! 

Però què ens cal per fer passar la tristesa, la por o el mal geni? I per fer tornar l’alegria, l’amor o la paciència? 

En aquesta sessió d’investigació hem anat al laboratori per identificar emocions, buscar-ne en els llibres i elaborar elixirs que cridin allò que ens fa sentir bé i ens facin més forts davant d’allò que no ens agrada.

Taller "Elixirs emocionals" a l'escola Alcalde Marcet
La sessió "Elixirs emocionals", dissenyada i conduïda per la Marta Roig, experta en lectura, infants i biblioteques, s'ha portat a terme a l'escola Alcalde Marcet, dimecres 21 de gener, al matí i a l'escola Agnès Armengol el divendres 23 de gener, a la tarda, amb la participació de l'alumnat, famílies i voluntaris del Programa LECXIT Sabadell.

En aquestes sessions a les escoles, s'ha pres consciència de les possibilitats que tenim per acompanyar els infants en la lectura, regalar una experiència emotiva i compartida al voltant de la lectura, fer visible el potencial de les històries per comprendre el món interior i donar a conèixer llibres d’emocions.

A l'escola Alcalde Marcet han participat els 26 alumnes de 3r i 4t amb els seus progenitors, els dos tutors, 2 alumnes de pràctiques, la bibliotecària de Can Puiggener i 2 voluntaris del Programa LECXIT.

"Elixirs emocionals a l'escola Agnès Armengol
El grup classe de quart de primària de l'escola Agnès Armengol, amb 16 alumnes, va compartir la sessió amb els seus pares i mares, la bibliotecària de La Serra i 4 voluntaris del Programa LECXIT. 

Accedeix a  les imatges de la sessió a l'escola Alcalde Marcet

Accedeix a les imatges de la sessió a l'escola Agnès Amengol




dijous, 15 de gener del 2015

28 famílies participen al taller de psicomotricitat de l'escola Pau Casals

Taller "Anima't i juga amb ells", escola Pau Casals, 1a sessió
Dimecres 14 de gener es va realitzar la primera sessió del taller "Anima't i juga amb ells", al gimnàs de l'escola Pau Casals, amb la participació de 28 famílies de l'escola. Les sessions han continuat els dies 21 i 28 de gener.

Es tracta d'un taller de jocs motrius que s'adreça a les famílies d'educació infantil que han mantingut una estona de joc creatiu amb els seus fills i filles, i l'han compartida amb altres pares i mares en un clima lúdic i distès.

Taller "Animat' i juga amb ells, escola Pau Casals, 3a sessió 
Les sessions de 90 minuts de durada, comencen amb la presentació de les persones que hi assisteixen, l'enderrocament del mur fet amb materials de psicomotricitat per part dels infants, per donar pas a una estona de joc no dirigit i acabar amb una activitat més reposada de joc representatiu i una petita reflexió sobre com ha anat la sessió.

El taller l'han dirigit dues psicomotricistes de l'empresa Kairós. Grans i petits han disfrutat de valent!!!

Veure més imatges de l'activitat