divendres, 27 de febrer del 2015

Taller de psicomotricitat al CEIF Espronceda

Taller "Anima't i juga amb ells" al CEIF Espronceda"
El 24 de febrer es va iniciar la primera sessió del taller "Anima't i juga amb ells" al CEIF Espronceda que continua els dies 3 i 10 de març, a 1/4 de 4 de la tarda.

Aquest taller de psicomotricitat,  consta de 3 sessions de 90 minuts on es relacionen pares i fills d'una mateixa escola. Cada sessió compta amb un espai de joc creatiu seguit d'una estona de joc representatiu i diàleg amb els pares i mares.

El joc creatiu sempre s'inicia derribant un mur fet amb tots els materials i elements de psicomotricitat, donant pas més endavant, al joc representatiu, on els infants amb gomets i retoladors fan dibuixos.

Les sessions les direigeixen dues psicomotricistes del centre Kairós-Psicomotriu i la participació ha estat de 23 famílies.

Veure més imatges del taller "Anima't i juga amb ells" al CEIF Espronceda.

dilluns, 23 de febrer del 2015

Taller de construcció de joguines amb les famílies del cicle inicial de primària, a l'escola Calvet d'Estrella

Sessió del "Taller de construcció de jocs i joguines",
a la classe de 1r de l'escola Calvet d'Estrella
Pares i mares de l'alumnat de 1r i 2n de primària de l'escola Calvet d'Estrella, han entrat a les aules dels seus fills i filles per a construir amb ells, jocs i joguines amb materials reciclats, com ara una titella amb un mitjó vell, un avió, fet amb cartró o uns prismàtics, fets amb rotllos de paper de WC.

El divendres 20 de febrer es va fer a l'aula 1r i el dia 27 de febrer, a la de 2n. La tallerista que ha dirigit les sessions és la Sara Agustí de l'empresa Marinva. 

El taller a l'aula de 2n de primària, escola Calvet d'Estrella
El taller ha tingut molt bona acollida i ha servit per enfortir els vincles entre l'escola i les famílies. A més va comptar amb la implicació dels tutors i de vàries persones, voluntàries de l'AMPA.

Veure més imatges del taller, a la classe de 1r i a la classe de 2n

divendres, 20 de febrer del 2015

Xerrada sobre la LOMCE a l'escola Catalunya

Xerrada sobre la LOMCE, escola Catalunya
En Rafael Merino, professor del Departament de Sociologia de la UAB ha realitzat una xerrada sobre la LOMCE a l'escola Catalunya, dijous 19 de febrer.

Durant la seva intervenció, molt objectiva i planera, ha desgranat com la promulgació de la llei i els decrets que la desenvolupen, parlen sobre molts temes que afecten les escoles, com ara el currículum, la gestió dels centres, la llengua vehicular o l'avaluació.

La xerrada ha donat a conèixer perquè s'ha arribat a la LOMCE, quines són les bases polítiques i ideològiques de la llei i la seva aplicació, així com les probabilitats de que canviï l'escenari futur amb noves lleis educatives.

En aquesta xerrada han participat una desena de pares i mares de l'escola i persones interessades, provinents d'altres centres educatius.

dimecres, 11 de febrer del 2015

Excel·lent xerrada d'orientació a l'Institut Vallès

La Biblioteca de l'Institut Vallès, plena de gom a gom
El dimarts 10 de febrer es va programar una xerrada d'orientació adreçada als pares i mares amb alumnat de 3r i 4t d'ESO a l'Institut Vallés, amb el títol "Quina influència juguen les famílies sobre els fills/es quan és l'hora de prendre decisions sobre el seu futur acadèmic i professional?", a càrrec l'Olga Valls, formadora d'Educaweb.

La xerrada va comptar amb la participació de 45 pares i mares i estava adreçada a les famílies amb joves que es troben en fase de transició educativa, amb dubtes a propòsit dels itineraris i oportunitats de formació que ofereix el sistema educatiu. 

La formadora va dissertar sobre el coneixement d'un mateix (habilitats, personalitat, interessos professionals, valors ocupacions, experiències, actituds, competències),  els condicionants de les eleccions (familiars, socials, educatius, econòmics, personals i com gestionar-los) i finalment, els aspectes relacionats amb l'entorn (alternatives d'estudis dels graduats en ESO i els itineraris dels que no acrediten).

La sessió també va incloure un col·loqui posterior, on l'Olga Valls anava orientant alguns dels casos exposats pels pares i mares. Tant els assistents, com la direcció de l'Institut i l'AMPA valoren molt positivament la formació rebuda.

Veure més imatges de l'activitat.

dilluns, 9 de febrer del 2015

Taller "Matemàtiques que entren pels ulls" a l'escola Juan Ramón Jiménez

El retrat de Mae West, de Salvador Dalí
és un anamorfisme.
L'escola Juan Ramón Jiménez treballa de forma transversal les matemàtiques en motiu de la Setmana Cultural i per això s'ha realitzat un taller adreçat a l'alumnat de cinquè de primària i als seus progenitors, sobre les "Matemàtiques que entren pels ulls", a càrrec de Sergi del Moral, professor de matemàtiques a secundària.

Les matemàtiques són una assignatura a la que se li dóna certa importància a les escoles, però alhora cal reconèixer que no tenen gaire bona fama. Sovint es diu que són difícils, avorrides i una mica allunyades dels nostres interessos...



Pares i alumnes al taller "Matemàtiques que entren pels ulls",
escola Juan Ramón Jiménez
Amb aquesta activitat s'ha realitzat un passeig per unes matemàtiques que tots veiem cada dia: els anamorfismes. Una paraula ben estranya que amaga imatges molt belles i plenes de matemàtiques. 

Des de la realització d'aquest taller, els assitents no paren de veure anamorfismes per tot arreu!

Veure més imatges del taller, aquí!!!


divendres, 6 de febrer del 2015

Curset de contes per a pares i mares, a les escoles Roureda, Sant Julià i Amadeu Vives

"Curset de contes" a  l'escola Roureda
Al febrer s'han iniciat noves edicions del "Curset per explicar contes" a les escoles Roureda, Sant Julià i Amadeu Vives.

El curset, de tres sessions de 90 minuts, a càrrec de la Rosa Fité,  anima a pares i mares a perdre la por i a poder explicar alguna història que atrapi l’atenció dels infants i els faci volar la imaginació. 

Durant les sessions s'ha tractat, entre d’altres, com buscar el moment més adequat per explicar un conte i quan comencem? Què llegir i com fer-ho?Com fer més fàcil l'hora del conte? Com aprofitar les cançons de tota la vida perquè formin part de la nostra quotidianitat?

Participants al curset de l'escola Sant Julià
A més la formadora ha mostrat als pares i mares com construir personatges amb materials senzills que tothom té a casa. Les sessions han estat molt divertides i ben valorades per part dels participants.

A l'escola Roureda el curset es va realitzar els dies 5, 12 i 19 de febrer, amb l'assistència de 12 pares i mares. Podeu accedir a més imatges del taller.

A l'escola Sant Julià, l'activitat es va programar els dies 25 de febrer, 4 i 11 de març i va comptar amb la participació de 17 persones. Podeu veure més imatges del taller en aquest enllaç.

I a l'escola Amadeu Vives, van fer la continuïtat del cuset de l'any passat, els dies 27 de febrer, 6 i 13 de març. La participació va ser de 14 persones. Veure imatges del curset en aquest enllaç.

dijous, 5 de febrer del 2015

Més sessions de la xerrada-taller "I ara a l'ESO què?" a les escoles Sant Julià i Amadeu Vives

Xerrada-taller "I ara a l'ESO què? e l'escola Sant Julià
S'han portat a terme dues sessions més de la xerrada-taller "Preparem el pas de primària a secundària: I ara l'ESO què?" a càrrec de Núria Ribera, formadora de la FAPAC, a les escoles Sant Julià i Amadeu Vives els dies 4 i 24 de febrer, respectivament.

L'activitat dissenyada en un format de xerrada-taller, ha comptat amb l'assistència de l'alumnat de sisè de primària i els seus progenitors, resultant molt dinàmica i participativa.

La xerrada del pas de primària a secundària,
a l'escola Amadeu Vives

El pas de primària a secundària és un moment delicat a la vida dels nostres fills i filles que, a més, es troben en edad preadolescent. Quan les famílies centren la seva atenció en fer un bon acompanyament als seus fills i filles, les possibilitats d’èxit augmenten exponencialment. En aquest taller s'han treballat a fons els desitjos, les pors, les necessitats de conèixer d'aquest proper canvi amb profunditat.

A l'escola Sant Julià s'hi van aplegar 22 famílies, accediu a més imatges.

A l'escola Amadeu Vives hi van participar 30 famílies, accediu a més imatges.

dimarts, 3 de febrer del 2015

Xerrada "El viatge de primària a secundària" a les escoles Concòrdia, Pau Casals, Creu Alta i Can LLong

La xerrada-taller a l'escola Concòrdia
Durant el mes de febrer s'han realitzat quatre sessions de la xerrada-taller "El viatge de primària a secundària: un repte per als alumnes, pares i mares" a càrrec de Toni Argent, economista i professor de secundària.

Les sessions programades els dies 2, 4, 11 i 12 de febrer s'han portat a terme a les escoles Concòrdia, Pau Casals, Creu Alta i Can Llong, respectivament.

"El viatge de primària a secundària", escola Pau Casals
Un dels objectius principals de l'activitat, adreçada a l'alumnat de sisè i als seus progenitors alhora, va ser facilitar una informació valuosa per encarar el nou curs escolar i el canvi d'etapa.

Durant la sessió es van parlar dels canvis que es produeixen entre la primària i la secundària i es van donar a conèixer les implicacions del nou escenari, tant pels alumnes com per les famílies, ajudant-los en el coneixement de l'ESO ja que a vegades es fan comentaris que no reflexen la realitat.

Pares i alumnes han valorat positivament la sessió, que ha durat dues hores i ha tingut un caire molt participatiu a les quatre escoles.

La xerrada-taller de Toni Argent, a l'escola Can Llong
La participació a l'escola Concòrdia ha estat de 46 persones, entre alumnes i progenitors.

La xerrada a l'escola Pau Casals va despertar l'interès de 52 persones, entre infants i pares.

Al gimnàs de l'escola Can Llong s'hi van aplegar més de 80 persones, la meitat alumnes de sisè de l'escola.


Fotografies de l'activitat a l'escola Concòrdia
Més imatges de la xerrada-taller a l'escola Pau Casals
Accedeix a les imatges de la sessió a l'escola Can Llong