dimarts, 24 de març de 2015

Famílies de 2n de l'escola Joanot Alisanda visiten L'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont

Visita a l'ICP Miquel Crusafont
Diumenge 22 de març, una quarentena de persones, alumnes de 2n de primària de l'escola Joanot Alisanda i els seus progenitors, van visitar l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont i van realitzar l'activitat "Els dinosaures".

S’havia escapat un dinosaure! Com pot ser? On s’amagava si és tan gran? L'activitat ha consistit en cercar-lo pel Museu de l’ICP i descobrir quins dinosaures corren per laboratoris, despatxos i magatzems.

Els assistents han tingut la oportunitat de conèixer com eren aquests animals fantàstics que a tots ens han captivat la imaginació, i alhora, han visitat espais no accessibles al públic, com ara la sala de compactes i el taller de preparació i restauració.

Durant la visita han descobert què és un fòssil i diferents tipus de fòssils, la diversitat dels dinosaures a Catalunya i han apreciat el patrimoni paleontològic del nostre país.

L'activitat ha estat molt interessant i ben valorada.

Podeu veure més imatges de la visita aquí.

dilluns, 23 de març de 2015

Esplèndida sessió de "L'Art en joc" a la Biblioteca del Sud i sessions de formació al voluntariat LECXIT

Formació del voluntariat LECXIT a la Biblioteca del Sud
Dissabte 21 de març s'han realitzat simultàniament a la Biblioteca del Nord i a la Biblioteca del Sud, una sessió de formació contínua adreçada al voluntariat del Programa LECXIT, seguida, a la Biblioteca Sud de la segona Trobada familiar LECXIT, "L'Art en joc".

Les sessions de formació han estat conduïdes a la Biblioteca del Nord per la Laia Galindo, i a la Biblioteca del Sud, per la Montse López. Durant la sessió de formació, els voluntaris han treballat en el disseny d'una sessió LECXIT, considerant diferents formes de ser dels nens i nenes, inspirats en personatges de contes.

"L'art en joc", Biblioteca del Sud
A continuació, alumnes de les escoles Espronceda i La Romànica han pogut compartir una sessió esplèndida, relacionada amb l'art i la lectura, acompanyats dels seus progenitors i voluntaris.

L'activitat ha estat dissenyada per Marta Roig i dinamitzada per la Montse López, ambues, especialistes en lectura, infants i biblioteques.

L'objectiu d'aquesta activitat ha estat presentar llibres d’art que busquen el joc com a mitjà per apropar-se als infants, posar de manifest el valor inspirador de moltes lectures i la seva capacitat per apropar-nos a referents col·lectius i per últim, conèixer l’obra d’Anthony Browne, com un dels il·lustradors que més ha jugat amb les referències a quadres famosos.

Trobada familiar LECXIT "L'art en joc" a la Biblioteca del Sud
Goril·les i plàtans, inunden les pintures d’en Willy. Aquest ximpanzé tímid, però amb un gran talent, ha convidat als participants a endinsar-se al seu taller de pintura. Allà han descobert les claus de la seva obra, els referents i els jocs amb els que s’inspira a l’hora de crear. En aquesta sessió els alumnes han descobert, experimentat i compartit el plaer de la creació artística. Els llibres els han ajudat, ja que les biblioteques són plenes d’ells i funcionen com a portes d’un museu.

Una vegada feta la creació artística a partir dels ulls de la Mona Lisa, els participants han fet exposició de les seves obres a l'espai infantil de la Biblioteca del Sud.

Veure més imatges de la formació del voluntariat a la Biblioteca del Nord i a la Biblioteca del Sud.

Veure més imatges de la sessió "L'art en joc" amb les famílies de les escoles La Romànica i Espronceda, a la Biblioteca del Sud.


divendres, 20 de març de 2015

Magnífiques trobades familiars LECXIT de l'activitat "L'art en joc" a les escoles Alcalde Marcet i Agnès Armengol

Il·lustració d'Anthony Browne
Els dies 19 i 20 de març s'han portat a terme les segones trobades familiars del Programa LECXIT del curs 2014-15, a les escoles Alcalde Marcet i Agnès Armengol, respectivament.

En aquesta ocasió les famílies i els alumnes han realitzat l'activitat "L'art en joc". 

L'activitat ha estat dinamitzada per Marta Roig i Montse López, expertes en lectura, infants i biblioteques i vinculades al Programa LECXIT.

L'objectiu d'aquesta activitat ha estat la de presentar llibres d’art que busquen el joc com a mitjà per apropar-se als infants, posar de manifest el valor inspirador de moltes lectures i la seva capacitat per apropar-nos a referents col·lectius i per últim, conèixer l’obra d’Anthony Browne, com un dels il·lustradors que més ha jugat amb les referències a quadres famosos.

"L'Art en joc" a l'escola Alcalde Marcet
Goril·les i plàtans, inunden les pintures d’en Willy. Aquest ximpanzé tímid, però amb un gran talent, ens convida a endinsar-nos al seu taller de pintura. Grans i petits han descobert les claus de la seva obra, els referents i els jocs amb els que s’inspira a l’hora de crear. En aquesta sessió els alumnes han descobert, experimentat i compartit el plaer de la creació artística. Els llibres els han ajudat, ja que les biblioteques són plenes d’ells i funcionen com a portes d’un museu.

 Grans i petits, han disfrutat de valent!!!

"L'Art en joc" a l'escola Agnès Armengol
A l'escola Alcalde Marcet hi van participar famílies i alumnat de 3r i 4t de primària i a l'escola Agnès Armengol, famílies i alumnat de quart de primària. Destacar que el voluntariat del Programa LECXIT els va acompanyar a les dues sessions, i que a l'escola Alcalde Marcet l'activitat es va cloure compartint un petit berenar per a tothom.

Accediu a més imatges de l'activitat a l'escola Alcalde Marcet
Accediu a més imatges de l'activitat a l'escola Agnès Armengol


divendres, 13 de març de 2015

Xerrada "Familiaritza'TIC" a l'escola Nostra Llar

Xerrada "Familiaritza'TIC" a l'escola Nostra LLar
La direcció de l'escola i l'AMPA Nostra LLar, juntament amb l'Ajuntament de Sabadell, van programar una xerrada sobre xarxes socials i ús segur d'Internet, a càrrec de Josep Maria Silva, pedagog  i professor de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, realitzada el dijous12 de març, a les 7 de la tarda.

L'activitat també formava part del cicle de xerrades "Pa amb xocolata i pedagogia" de l'escola i estava oberta a l'interès de qualsevol persona. Va comptar amb una quinzena de participants, la majoria pares i mares provinents de l'escola Nostra Llar i també hi van ser presents la directora i un tutor de l'escola.

En la seva dissertació en Josep Maria es va centrar en donar una visió global ràpida de l'evolució de les tecnologies a la societat, a l'escola i a casa en els últims anys; va fer una aproximació de cap a on anem, donant orientacions per a conviure de forma segura amb les xarxes socials; va donar orientacions de com podem educar en l'ús segur d'Internet i per últim, es va realitzar una activitat pràctica interactiva basada en l'ús de codis QR i realitat augmentada.

Per poder seguir la ponència, la majoria dels assitents/es a la xerrada van emprar els seus smartphone o tablet amb un lector de codis QR, prèviament instal·lat.

Accediu a més imatges de la xerrada.


dijous, 12 de març de 2015

Xerrades d'orientació a l'Institut Ribot i Serra i a l'Institut Pau Vila, adreçades a pares i mares amb alumnat a 3r i 4t d'ESO

Xerrada d'orientació a l'Institut Ribot i Serra,
adreçada a les famílies amb alumnat a l'ESO
L'Olga Valls, psicòloga i orientadora de l'empresa Educaweb va realitzar dues xerrades durant el mes de març, a l'Institut Ribot i Serra i a l'Institut Pau Vila, sobre la influència de les famílies a l'hora de fer la tria sobre el futur acadèmic i professional per part de l'alumnat quan acaba la ESO.

Les sessions es van realitzar els dies 12 i 26 de març respectivament.

La xerrada a l'Institut Ribot i Serra es va emmarcar dins la Jornada d'Orientació adreçada a l'alumnat del propi centre i ha comptat amb l'assistència de 21 pares i mares, la coordinadora pedagògica i l'orientadora.

Les sessions estaven obertes a l'interès de qualsevol persona amb fills a l'ESO, però sobretot hi van participar famílies amb joves que es troben en fase de transició educativa i tenen dubtes a propòsit dels itineraris i oportunitats de formació que ofereix el sistema educatiu.

La ponent es va centrar en el coneixement d'un mateix (habilitats, personalitat, interessos professionals, valors ocupacions, experiències, actituds, competències), els condicionants de les eleccions (familiars, socials, educatius, econòmics, personals i com gestionar-los) i els aspectes relacionats amb l'entorn (alternatives d'estudis dels graduats en ESO i els itineraris dels que no acrediten). La reflexió construïda entre l'orientadora i els assistents va girar a l'entorn del mercat de treball, els estudis i les qualitats personals dels nostres fills i filles. 

L'activitat va durar dues hores i els assistents dels dos centres han fet constar a les valoracions que els va resultar molt interessant i profitosa per acompanyar millor els fills i filles, en aquests moments clau de la seva trajectòria.

Accediu a més imatges de la sessió a l'Institut Ribot i Serra.

dimecres, 11 de març de 2015

Xerrades sobre xarxes socials i ús segur d'Internet, a les escoles Creu Alta i Floresta

Pares i mares de l'Escola Creu Alta al taller
Durant el mes de març s'han portat a terme dues xerrades sobre les xarxes socials i l'ús segur d'Internet a les escoles Creu Alta i Floresta els dies 11 i 24 de març, respectivament.

El formador va ser en Tomàs Moré responsable de sensibilització del Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT)

Durant la xerrada el ponent va parlar de la importància de conèixer l’ús que fan els joves d’Internet i quins són els principals perills als quals ens enfrontem. També va tractar sobre què hem d’evitar i que cal potenciar des de casa per reduir la seva vulnerabilitat. Un altre aspecte important va ser com podem fer un seguiment i control de la navegació i l'ús de les xarxes socials i per últim, conèixer recursos web, guies, vídeos i jocs disponibles.

Aquí podreu trobar més imatges del taller a l'escola Creu Alta i aqui de l'escola Floresta

dimarts, 10 de març de 2015

Famílies de l'escola Concòrdia fan el taller "Sóc retratista!" del Museu d'Art de Sabadell

Taller "Sóc retratista", escola Concòrdia
L'alumnat de 2n de primària ha treballat l'art contemporani a l'aula i per això, a través del Programa Tàndem Família-Escola, la direcció de l'escola i l'AMPA, amb el suport de l'Ajuntament de Sabadell, han volgut compartir amb les famílies el taller "Sóc retratista!" del Museu d'Art. Aquesta activitat realitzada el diumenge 8 de març, va comptar amb la participació de més de 50 persones entre alumnes i familiars.

L'activitat es va iniciar amb una visita guiada a la col·lecció del museu per conèixer el gènere del retrat, a través d’una selecció d’obres dels principals artistes sabadellencs, tot apreciant les característiques de cadascun.

Després a l'aula taller del museu, es van treballar més models i es va reflexionar sobre que és un retrat i un autoretrat, sobre quines coses ens agraden o desagraden a cadascun de nosaltres i es va experimentar amb diverses tècniques per tal que cada participant en fés la seva representació.

Veure més imatges del taller.
I al Facebook del Museu d'Art de Sabadell


dilluns, 9 de març de 2015

Les famílies de 2n de l'escola Miquel Carreras construeixen titelles i avions

Imatge de l'activitat
Pares i mares de l'alumnat de 2n de primària de l'escola Miquel Carreras, han entrat a les aules dels seus fills i filles per a construir amb ells, jocs i joguines amb materials reciclats, com ara una titella amb un mitjó vell, llanes, robes i taps de brick i un avió, fet amb cartró i tubs de paper de cuina.

El divendres 6 de març es va fer a l'aula 2n A i el dia 13 de març, a la de 2n B. La tallerista que ha dirigit les sessions és la Sara Agustí de l'empresa Marinva. El taller ha tingut molt bona acollida i ha servit per enfortir els vincles entre l'escola i les famílies. Va comptar amb la implicació dels tutors i de vàries persones, voluntàries de l'AMPA.
Podeu veure més imatges clicant aquí 

dijous, 5 de març de 2015

"El viatge de primària a secundària" a l'escola Andreu Castells i al Col·legi Jesús Salvador

Xerrada-taller "El viatge de primària a secundària",
escola Andreu Castells
El pas de primària a secundària és un repte tant pels alumnes com pels pares i mares.

La xerrada-taller es va realitzar el dia 4 de març a l'aula d'anglès de l'escola Andreu Castells i el 26 de març al col·legi Jesús Salvador.

L'activitat es va adreçar als alumnes de sisè i als seus progenitors i en el cas de la sessió a l'escola Andreu Castells, els van acompanyar les tutores i els directors de l'Institut Miquel Crusafont i de l'Institut Vallès.

En Toni Argent, professor de secundària i coordinador del Projecte educatiu "Millorem" va desgranar en aquesta xerrada-taller, els canvis més importants d'aquest salt d'etapa.

Es van treballar les transformacions clau en el pensament adolescent, de com canvia la manera d'estudiar entre primària i secundària, de les "pors" de mares i pares versus les oportunitats per a fills i filles, entre d'altres qüestions. La intervenció va durar dues hores, però van passar volant!

L'activitat va comptar amb la participació d'una seixantena de persones a l'escola Andreu Castells i una trentena al Col·legi Jesús Salvador que l'han valorat molt interessant i útil en aquest moment tant important de la vida dels nostres fills i filles.

Veure més imatges de la xerrada-taller, a l'escola Andreu Castells
Veure més imatges de la xerrada-taller, al Col·legi Jesús Salvador

dimecres, 4 de març de 2015

Una desena de pares i mares de l'escola Juan Ramón Jiménez participen al taller de control d'impulsos

Imatge del cartell, extreta d'Internet
Des de la Unitat Mòbil d'Intervenció Psicològica de la UAB s'ha dissenyat aquest taller de curta durada adreçat a pares i mares de l'escola Juan Ramón Jiménez, que pretén ser d'utilitat per a identificar de manera primerenca problemes relacionats amb el control dels impulsos.

La formació és a càrrec de Marina López, psicòloga de formació clínica amb experiència i en contacte amb infants en edat escolar. Les sessions d'una hora de durada, s'han fixat pels dies 3,10, 17 i 24 de març.

Durant les sessions s'utilizen tècniques participatives i es capacita a la desena de pares i mares participants, dels recursos bàsics per poder discernir quan han de sol·licitar ajuda per part d'un professional de la Psicologia.